Ekonomika turismu - Monika Palatková

Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová - 17x24, Sleva 15%

Hit poslední doby, Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová - 17x24, Sleva 15% od značky ve slevě 299 Kč. Zobrazit více »

Dostupnost: Skladem > 3 ks
299 Kč
vč. DPH
Do obchodu »
home
Doprava ZDARMA

pro objednávky nad 1.500 Kč

sync
Vrácení zboží do 14 dní

zdarma a bez rizika

thumbs-up
Prověřený český obchod

s kvalitními produkty

cart
Nakupujte kdykoli

máme otevřeno 24 hodin denně

Popis produktu

Turismus České republiky ? 2., aktualizované a rozšířené vydání. Na trhu ojedinělá publikace se zaměřuje na turismus v ekonomických souvislostech. Je určena studentům škol zaměřených na turismus a institucím zabývajícím se jeho rozvojem na národní, regionální a lokální úrovni. Nové vydání je rozšířené o problematiku produktu turismu a konkurenceschopnost destinací turismu. Zásadně je aktualizována problematika turismu v národní ekonomice obecně a problematika pasivního, aktivního a domácího turismu České republiky. Aktualizována je i tematika turismu ČR v kontextu členství v EU. První část publikace se zabývá obecnými základy turismu, zahrnujícími mimo jiné jeho typologii a terminologii. Značná pozornost je věnována i teorii trhu turismu, tedy nabídce a poptávce i ceně v turismu. Další část knihy pojednává o statistickém monitoringu turismu v ČR a zejména o analýze vlivů turismu na národní ekonomiku se zaměřením na ekonomiku ČR a jejich vyhodnocení pomocí platební bilance a satelitního účtu. V publikaci jsou dále řešeny základní charakteristiky vývoje a současného stavu turismu ČR se zaměřením na aktivní, pasivní a domácí turismus a spotřební chování účastníků turismu. Autorky se zabývají též organizační a řídicí strukturou turismu ČR. Z obsahu  Obsah  O autorkách 9  Úvod 10  1. Základní otázky vymezení turismu 11  1.1 Pojetí a de?nování turismu 11  1.2 Stručný historický vývoj turismu 13  1.2.1 První etapa - do první světové války 14  1.2.2 Druhá etapa - mezi dvěma světovými válkami 15  1.2.3 Třetí etapa - od druhé světové války do počátku 90. let 15  1.2.4 Čtvrtá etapa - 90. léta až současnost 16  1.3 Shrnutí a úkoly 17  2. Typologie turismu 19  2.1 Typy turismu dle místa realizace 19  2.2 Typy turismu dle vztahu k platební bilanci státu 20  2.3 Typy turismu dle plátce nákladů 21  2.4 Typy turismu dle způsobu zabezpečení cesty a pobytu 22  2.5 Typy turismu dle věku účastníků 22  2.6 Typy turismu dle délky pobytu 23  2.7 Typy turismu dle převažujícího prostředí (charakteru cílového místa pobytu) 23  2.8 Typy turismu dle převažujícího motivu (důvodu cesty) 24  2.9 Shrnutí a úkoly 27  3. Trh turismu 28  3.1 Trh dle ekonomické teorie 28  3.2 Součásti trhu turismu 29  3.2.1 Tržní subjekty v turismu 30  3.2.2 Tržní objekty v turismu 30  3.3 Možnosti vymezení trhu turismu 31  3.4 Speci?ka trhu turismu 31  3.5 Faktory ovlivňující trh turismu 32  3.5.1 Politické a bezpečnostní faktory 32  3.5.2 Ekonomické faktory 33  3.5.3 Demogra?cké faktory 34  3.5.4 Technicko-technologické faktory 35  3.5.5 Sociální faktory 36  3.5.6 Ekologické faktory 36  3.6 Shrnutí a úkoly 36  4. Poptávka v turismu 38  4.1 Poptávka dle ekonomické teorie 38  4.2 Potřeby jako východisko poptávky v turismu 39  4.3 Formování individuální poptávky v turismu 41  4.3.1 Faktory na straně poptávky 42  4.3.2 Faktory na straně nabídky 43  4.3.3 Faktory vnějšího prostředí 44  4.4 Tržní poptávka v turismu 44  4.4.1 Psychologické (sociální) faktory ovlivňující tržní poptávku v turismu 45  4.4.2 Prognózování tržní poptávky v turismu 45  6 / Ekonomika turismu  4.5 Současné trendy poptávky v turismu 47  4.6 Spotřeba a spotřební chování v turismu 48  4.6.1 Spotřeba v turismu 48  4.6.2 Spotřební chování v turismu 49  4.7 Segmentace v turismu 51  4.7.1 Segmentace, její cíle a podmínky .51  4.7.2 Segmentační základny 52  4.8 Shrnutí a úkoly 57  5. Nabídka v turismu 59  5.1 Nabídka dle ekonomické teorie 59  5.2 Součásti nabídky v turismu (objekty) 60  5.3 Spojovací články nabídky s poptávkou 62  5.4 Služby jako významná součást nabídky turismu 62  5.4.1 Speci?cké vlastnosti služeb turismu 63  5.4.2 Členění služeb 64  5.5 Produkt turismu 65  5.5.1 Vymezení pojmu produkt turismu 65  5.5.2 Vytváření komplexního produktu turismu 67  5.5.3 Partnerství pro vytváření a realizaci produktu 69  5.6 Poskytovatelé služeb turismu (subjekty) 70  5.6.1 Poskytovatelé služeb turismu dle odvětvového členění 70  5.6.2 Poskytovatelé služeb turismu dle tržní struktury 71  5.7 Současné trendy nabídky 75  5.8 Shrnutí a úkoly 77  6. Cena jako součást trhu turismu 79  6.1 Cena z pohledu ekonomické teorie 79  6.2 Faktory ovlivňující tvorbu ceny 80  6.3 Obecné postupy tvorby ceny 80  6.3.1 Nákladově orientovaná cena 81  6.3.2 Cena stanovená dle hodnoty zákazníka / metoda cílových nákladů 82  6.3.3 Cena stanovená dle konkurence 82  6.4 Formy cenové diskriminace 82  6.4.1 Cenová diskriminace třetího stupně 82  6.4.2 Cenová diskriminace v čase 83  6.5 Yield management 83  6.6 Shrnutí a úkoly 84  7. Konkurenceschopnost na trhu turismu 86  7.1 Vymezení pojmu konkurenceschopnost 86  7.2 Obecné přístupy k dosahování konkurenční výhody 87  7.3 Možnosti měření konkurenceschopnosti v turismu 89  7.3.1 Modely hodnocení konkurenceschopnosti v turismu 89  7.3.2 Monitoring konkurenceschopnosti v turismu (TTCI index) 92  7.3.3 Monitoring konkurenceschopnosti v turismu (OECD index) 93  7.4 Shrnutí a úkoly 95  8. Statistický monitoring turismu České republiky 97  8.1 Vymezení a instituce... Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová - 17x24, Sleva 15% oblíbené značky Grada Publishing, a.s. - tento produkt koupíte v perfektní akci za 299 . Nabídku e-shopu pro vás připravuje tým odborníků. No a to se jednoduše vyplatí.

Další parametry Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová - 17x24, Sleva 15%

  • Název: Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
  • EAN: 9788024736433
  • Cena: 299
  • Dodací lhůta: 0 dnů

Podobné produkty

Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová - 17x24, Sleva 15%

Další produkty od výrobce

Grada Publishing, a.s.

Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová - 17x24, Sleva 15% od značky - tento produkt doručujeme s extra slevou za 299 Kč. Doporučujeme také ostatní produkty z nabídky e-shopu. Přejeme vám spokojenost z výhodného nákupu.

Prohlédněte si všechny produkty od přední značky .

Možnosti dopravy a platby

Doprava

  • Doprava zdarma při nákupu nad 1.500 Kč
  • Osobní odběr na prodejnách SEVT při nákupu nad 200 Kč - ZDARMA
  • Osobní odběr na prodejnách SEVT při nákup do 199 Kč - 30 Kč
  • Zásilkovna - 59 Kč
  • DPD - 119 Kč
  • PPL - 124 Kč
  • Česká pošta - Balík do ruky - 119 Kč
Platba

  • Platba při osobním odběru na výdejním místě při nákupu nad 200 Kč - ZDARMA
  • Platební karta - ZDARMA
  • Platba okamžitým bankovním převodem - ZDARMA
  • Dobírka - 40 Kč