Pro MŠ dosud nezpracované téma, první na českém knižním trhu!
Ve druhém pokračování publikace
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe.
Cílová skupina: - učitelky a ředitelky mateřských škol,
- budoucí učitelky mateřských škol jako studijní materiál,
- studenti bakalářských studijních programů Učitelství pro mateřské školy,
- studenti středních pedagogických škol či dalších studijních oborů zaměřujících se na vzdělávání a výchovu dětí raného věku,
- pracovníci v zařízeních pro péči o děti do tří let, mikrojeslích, dětských skupinách, soukromých předškolních zařízeních,
- rodiče, prarodiče i chůvy dvouletých dětí.
Díky velkému množství příkladů a praktických ukázek metodika poskytuje nabídku, jak nejen pečovat o dvouleté děti v MŠ, respektovat jejich individuální potřeby a zájmy, ale především jak si s nimi efektivně hrát tak, aby se nenásilným způsobem rozvíjely.
Metodika pomůže začínajícím učitelkám mateřské školy zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti
vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole. Zkušeným učitelkám mateřských škol osvěží a rozšíří jejich dříve získané vědomosti z předškolní pedagogiky a vývojové psychologie v oblasti raného dětství.
Ředitelky mateřských škol metodika podpoří
v rozhodování, zda a za jakých podmínek lze rozšířit vzdělávání v dané mateřské škole pro dvouleté děti. Konkrétně se jedná v prvé řadě o vyjasnění mantinelů se zřizovatelem v otázce přijímání dvouletých dětí do mateřské školy a
vytvoření adekvátních podmínek pro jejich zařazení do vzdělávacího procesu v mateřské škole, následně promýšlení
optimální adaptace dvouletých dětí v MŠ, zajištění péče, výchovy, vzdělávání i spolupráce s rodiči a odborníky. Publikaci pro Vás napsaly: - PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Pracuje jako odborná asistentka na katedře primární pedagogiky PedF UK. Odborně se zaměřuje na téma raného dětství, výchovy předškolního dítěte v rodině, problematiku návaznosti preprimárního a primárního vzdělávání. Pracovala také jako učitelka MŠ a je vedoucí pedagogických praxí studentů bakalářského studia Učitelství pro mateřské školy.
Pracovala jako dětská sestra v jeslích, později jako vedoucí jeslí. Vystudovala pedagogiku předškolního věku se specializací na studium raného dětství. V současné době pracuje jako odborný garant předškolního vzdělávání v NÚV a zároveň působí jako lektorka dalšího vzdělávání pro učitelky mateřských škol v NIDV.
Parametry
- ISBN kód:
- 9788074963162
- EAN kód:
- 9788074963162
- Rok vydání:
- 2017
Přiložené dokumenty